Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

25. 11. 2009Tisková zpráva

Nový Opel Astra: Maximálních 5 hvězdiček v testech Euro NCAP !

Nový Opel Astra prošel náročným programem nárazových testů Euro NCAP s nejlepším výsledkem pěti hvězdiček podle nové – přísnější metodiky, zavedené poprvé v tomto roce.


euroncap
  • Špičková bezpečnost: Astra s přehledem plní nejpřísnější bezpečnostní požadavky
  • Aktivní opěrky hlav garantují nejlepší ochranu proti poranění krční páteře v celé automobilové branži
  • Vynikající ochranné vlastnosti díky extrémně tuhé struktuře karoserie

Během zkoušek Astry nové generace v programu Euro NCAP dosáhly historicky nejlepšího ocenění její aktivní opěrky, zaručující maximální ochranu proti poranění krční páteře – to je mimořádně důležité, protože právě poranění krku a krční páteře je velmi častým úrazem při četných kolizích, při kterých vzadu jedoucí vůz nedobrzdí a narazí do vozu před sebou. Aktivní opěrky automobilů Opel, které jsou integrální součástí propracovaných sedadel Opel, nevyžadují po prodělaném nárazu zezadu nové nastavení u dealera, ale jsou okamžitě znovu připraveny poskytovat maximálně účinnou ochranu.

Program Euro NCAP zavedl letos novou – přísnější metodiku klasifikace ochranných vlastností, a to opět v pětihvězdičkové škále. Počet hvězdiček dává okamžitě najevo, jak úspěšně si ten který vůz vedl ve čtyřech „disciplínách“: Ochraně dospělých pasažérů, ochraně převážených dětí, ochraně chodců a podpoře bezpečnosti. Celkové skóre kalkuluje důležitost dosažených bodů v těchto jednotlivých oblastech, přičemž je zaručeno, že žádná součást hodnocení není zanedbána vůči jiné.

Astra si vedla mimořádně dobře při hodnocení ochrany pasažérů na předních sedadlech při čelním nárazu. Další NCAP body Astra získala mj. za to, že citlivý stabilizační systém ESPPlus je součástí standardní výbavy ve všech 27 zemích, které používají hodnocení Euro NCAP a dále i v Norsku a Švýcarsku.

euroncap

„Konstruktérům automobilky Opel se podařilo navrhnout zavést do výroby jeden z nejbezpečnějších automobilů světa,“ říká Hans Demant, ředitel společnosti Adam Opel GmbH. „Toto konstatování je podložené výsledky zkoumání nezávislé renomované organizace.“

Struktura karoserie nové Astry a její ochranné systémy jsou navrženy tak, aby vůz vyhovoval i těm nejpřísnějším bezpečnostním požadavkům, včetně těch teprve postupně zaváděných, a to nejenom v Evropě, ale po celém světě. Díky tomu Astra garantuje maximální míru ochrany v reálném provozu.

Vedle celé řady bezpečnostních prvků má Astra také vyspělé duální přepínače bezpečnostních pásů, které zaručují, že i při těžkém nárazu zůstávají boky, resp. Kyčle pasažéra ve správné poloze a není tedy nutné využívat drahé kolenní airbagy. Další výhodou potom je, že takto „ušetřené“ místo v palubní desce mohlo být využito pro úložné schránky v prostoru pro cestující.

euroncap

K nejvýznamnějším bezpečnostním prvkům nové Astry určitě patří šestice airbagů, systém upozornění na nezapnutý bezpečnostní pás nebo zařízení pro deaktivaci airbagu spolujezdce, díky čemuž je možné umístění dětské sedačky na místě předního spolujezdce. Vyspělý protiblokovací systém brzd ABS integruje funkci protiprokluzové zařízení, stabilizačního systému nové generace ESPPlus, adaptivních brzdových světel, adaptivních natáčecích světlometů AFL+ (Adaptive Forward Lights) a kamerového systému Opel Eye.

Extrémně pevný skelet základem maximální ochrany pasažérů

Základem pasivní bezpečnosti nové Astry je mimořádně odolný skelet karoserie, vyrobený převážně z vysoce pevných ocelí, který i při těžkých haváriích zaručuje dostatečný životní prostor pro posádku. Prostor pro cestující je vpředu a vzadu chráněný speciálně vytvořenými deformačními zónami, ve kterých se řízeně maří nárazová energie.

Při čelním nárazu se deformační síly přenášejí třemi zátěžovými cestami, do nichž je začleněn i pomocný rám, který odolává i velmi těžkým nárazům ve vysokých rychlostech. Při nárazech z boků, kdy konstruktéři mají mnohem méně prostoru pro vytvoření deformačních zón, je tuhý skelet navržený tak, aby efektivně rozváděl nárazovou energii do nezasažených oblastí karoserie. Do struktury dveří jsou začleněny diagonálně uložené tyčové vzpěry z ultra-pevných ocelí, extrémně pevné jsou i B-sloupek karoserie, dveřní prahy a příčníky střechy.

Na ochranu chodců při případné kolizi konstruktéři mysleli vytvořením dostatečného prostoru mezi kapotou a pevnými částmi motoru. V jednom z dílčích hodnocení dosáhla nová Astra maxima možných Euro NCAP bodů, protože její nárazníky, vyplněné vypěňovaným absorbčním materiálem, účinně chrání nohy chodců při případné kolizi prakticky po celé šířce vozu.

euroncap

Bezpečnost dětí prioritou

Při hodnocení ochranných vlastností vozu při čelním a bočním nárazu získala nová Astra maximum NCAP bodů i za ochranu figuríny tříletého dítěte. To je zásluha především speciálně vyvinutých dětských sedaček Opel, které velmi účinně chrání děti při čelních i bočních kolizích. Dětské sedačky Opel, samozřejmě kompatibilní se systémem kotevních bodů ISOFIX, mají speciální kotevní horní popruh, s jehož pomocí lze sedačku mimořádně spolehlivě upevnit k zádům opěradel zadních sedadel. Kotevní body ISOFIX jsou připraveny u krajních sedadel vzadu. Čelní airbag spolujezdce je možné deaktivovat, takže dětskou sedačku lze umístit i na pravé přední sedadlo.

Komplexní ochranná strategie

Konstruktéři automobilky Opel sladili všechny prvky aktivní i pasivní bezpečnosti nové Astry v jeden propracovaný komplexní systém. Řadu těchto špičkových prvků využívá Astra jako vůbec první představitel svého segmentu.

Bezpečnostní prvky podporující řidiče:

  • Adaptivní světlomety AFL+ (Advanced Adaptive Forward Light) – světelný paprsek se natáčí a nastavuje v závislosti na aktuální jízdní situaci i podle atmosférických podmínek. Světlomety AFL+ pracují samočinně v devíti (!) různých režimech, jejich účinnost se liší např. při jízdě po dálnicích nebo městských silnicích, při jízdách za deště atp.
  • Opel Eye – kamerový systém, který rozpoznává dopravní značky a upozorní řidiče na nechtěné vyjetí ze zvoleného jízdního pruhu
  • Systém samočinné aktivace světel

Prvky aktivní bezpečnosti zaručují vynikající jízdní vlastnosti Astry, díky čemuž může řidič účinně předcházet vzniku kolizních situací:

  • Elektronický stabilizační systém ESCPlus, který řízeně zasahuje do činnosti brzd až třech kol najednou
  • FlexRide, mechatronický podvozek, který mění své charakteristiky podle okamžitých jízdních podmínek, čímž je zaručena optimální stabilita
  • Brzdový asistent
  • Protiprokluzové zařízení, které zásahem do činnosti brzd a motoru zabraňuje prokluzu hnacích kol

Kromě pevné karoserie a šesti airbagů mezi další efektivní prvky pasivní bezpečnosti nové Astry patří mj.:

  • Aktivní opěrky hlav, které snižují riziko poranění krční páteř při nárazech zezadu
  • Duální přepínače bezpečnostního pásů
  • Omezovače napětí v pásech, které snižují silové zatížení hrudi při čelních nárazech
  • PRE (Pedal Release System) – systém bezpečnostního uchycení pedálů, snižující riziko poranění nohou řidiče
  • Sedadla, bránící podklouznutí pod bezpečnostními pásy
  • Deformovatelný sloupek řízení

Důležité varovné a bezpečnostní systémy:

  • Adaptivní brzdová světla varují vzadu jedoucí řidiče v situaci, kdy řidič Astry musí náhle prudce brzdit nebo pokud se aktivuje protiblokovací systém brzd ABS v rychlostech nad 30 km/h.
  • Systém deaktivace palivového čerpadla zabraňuje únikům paliva při haváriích
  • Systém samočinné aktivace výstražného osvětlení při havárii
  • Systém samočinné aktivace interiérového osvětlení – cestující i záchranáři se mohou po nehodě lépe orientovat